Tuesday, January 28, 2020

TPG suffers Australia-wide internet problems

Customers of TPG and its subsidiary brands suffered a two-hour outage of internet and voice services nationwide.

The problems started at around 12.30pm AEDT and were resolved at 2.30pm.

TPG said during a brief advisory that the “unplanned” outage caused “NBN, ADSL, TPG FTTB internet and residential phone connection difficulties”.

It said IT and technical teams had investigated the problems "as a priority" and apologised to users "for the inconvenience".

Subsidiary brand iiNet suggested the basis cause may be a name system (DNS) fault.

“As a workaround, using an alternate publicly available DNS may assist in restoring connectivity to the web and VOIP for patrons ,” it said.

Users of the Whirlpool broadband forum also reported that changing the DNS settings of their modem - where possible - was resolving the connectivity issues.


Los clientes de TPG y sus marcas subsidiarias sufrieron una interrupción de dos horas de los servicios de Internet y voz en todo el país.

Los problemas comenzaron alrededor de las 12.30 p.m. AEDT y se resolvieron a las 2.30 p.m.

TPG dijo en un breve aviso que la interrupción "no planificada" causó "NBN, ADSL, TPG FTTB Internet y dificultades de conexión de teléfono residencial".

Dijo que los equipos técnicos y de TI habían investigado los problemas "como una prioridad" y se disculparon con los usuarios "por las molestias".

La marca subsidiaria iiNet sugirió que la causa raíz es una falla del sistema de nombres de dominio (DNS).

"Como solución alternativa, el uso de un DNS alternativo disponible públicamente puede ayudar a restaurar la conectividad a Internet y VOIP para los clientes", dijo.

Los usuarios del foro de banda ancha Whirlpool también informaron que cambiar la configuración de DNS de su módem, donde sea posible, estaba resolviendo los problemas de conectividad.

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